środa, 17 czerwca 2020

"Tak smakuje miłość" - Agata Przybyłek

Autor: Agata Przybyłek
Tytuł: Tak smakuje miłość
Wydawnictwo: Czwarta Strona 
Data wydania: 16.09.2019 
Liczba stron: 352
Ocena: 6,5/10


Agata Przybyłek w swoim dorobku literackim ma już niejedną książkę. Jednak Tak smakuje miłość jest jej pierwszą powieścią, którą ja sama przeczytałam. Ludzkie historie, gdzie wątkiem przewodnim jest miłość i problemy bohaterów związane z tym uczuciem, należą do moich ulubionych. Dość często sięgam po książki obyczajowe napisane przez polskich autorów. Zazwyczaj jestem nimi zauroczona i zadowolona podczas ich czytania. Oczywiście nie raz zdarzyło się, że dana opowieść nie przypadła mi do gustu. Jak było w tym przypadku? Tak jakoś - poprawnie. Ot historia - nie jakaś tam rewolucyjna. Nie wyciska łez z oczu, nie przyciąga jak magnes, ale czyta się ją dobrze i przyjemnie. To taka wakacyjna i nieskomplikowana powieść na letnie dni.
 
Wszystkie książki Agaty Przybyłek cieszą się dużą popularnością. Autorka w Tak smakuje miłość poruszyła problem wielu współczesnych małżeństw, którym jest nic innego, jak osławiony już - można rzec - rozwód. Jednak powód rozpadu związku bohaterów tej powieści jest bardzo nietypowy i wręcz nieprawdopodobny. Jest nim niepomyślna wróżba. Oczywiście to nieprawdopodobna przyczyna rozwodu dla osób, które nie wierzą w prawdziwość wróżbiarstwa. Ja sama mam mieszane uczucia do tej dziedziny nauki. Tak nauki – dowiedziałam się bowiem, że można nawet zdobyć dyplom studiując podobny kierunek. Niemniej jednak nie jest to główny wątek tej powieści, ale jest wprowadzeniem do akcji i nakreśla dalszy jej rozwój. To ciekawy pomysł zaczerpnięty prosto z życia, jak się okazuje. Zaś cała historia skupia się w głównej mierze na uczuciach samotnej kobiety. Obserwowanie poczynań niezależnej kobiety może być nawet inspirujące. Zatem ta powieść zdecydowanie ma niezaprzeczalny urok i sens, pomimo swej prostoty przełamanej tym małym elementem nietypowości.
 
Główna bohaterka - Ola jest sławną blogerką kulinarną i wiedzie szczęśliwe życie przy boku męża. Do czasu... bowiem jej teściowa psuje ten idealny związek swoją przerażającą wróżbą. Zlękniony mąż odchodzi od kobiety a ona musi poradzić sobie ze stratą i samotnością. Po pewnym czasie poznaje przystojnego mężczyznę. Jednak czy będzie im pisana wspólna przyszłość? Nie jest to takie oczywiste. Każdy wie, że nieszczęścia chodzą parami a los ma dla niej w zanadrzu jeszcze niejedną nieprzyjemną niespodziankę...
 
Poza nietypowym powodem do rozwodu, nie dostrzegam w tej powieści nic niezwykłego. Historia jak wiele innych. Rozwód, nowa miłość i trudności z nią związane. Pomimo tego nie napiszę, że jest to zła powieść. Co prawda akcja toczy się spokojnie, bez żadnych druzgocących nieprzewidywalności, z wyjątkiem zakończenia, ale autorka nakreśla nam ją w przystępny sposób. Ciekawie choć statycznie opisuje losy protagonistki. Wplata w fabułę wiele zwykłych i codziennych sytuacji, które nie pozwalają na odczuwanie większych emocji. Oczywiście bohaterowie są wykreowani w ciekawy sposób. Agata Przybyłek w przekonujący sposób przedstawiła pasję Oli do gotowania. Podoba mi się też relacja jaką stworzyła pomiędzy nią a jej bratem. Przyjemnie było czytać dialogi toczące się między nimi. Wątek miłosny nie wywarł na mnie większego wrażenia. Był zbyt przewidywalny. Cała historia miała za długi początek, zwyczajne choć umiejętnie poprowadzone rozwinięcie i bardzo dobre zakończenie. To dzięki kilku ostatnim rozdziałom będę jeszcze wspominać tę książkę. Poza tym, po kolejny tom także chcę sięgnąć, gdyż autorka przerwała swoją opowieść w intrygującym i niewyjaśnionym momencie. Bardzo dobry chwyt, rozbudzający ciekawość czytelników.
 
Jeżeli chodzi o samo wydanie to wywołuje dobre wrażenie. Przywołujące ciepłe uczucia okładka zapowiada przyjemną w odbiorze historię. Jeżeli lubicie spokojne, typowe obyczajówki, to polecam sięgnąć po tę powieść. Jeżeli natomiast szukacie w literaturze spektakularnych zwrotów akcji, to możecie być nią zawiedzeni. Jednak na wakacyjny czas jest to powieść idealna. Lekka, szybka, przyjemna i motywująca do rozwoju własnych pasji.
 
Tak smakuje miłość obnaża różne oblicza miłości. Spokojnie i bez rozmachu oprowadza nas po wzlotach i upadkach związku kobiety i mężczyzny. Popełniać błędy jest rzeczą ludzką, przekonajcie się, że gorycz można zabić słodyczą i czerpać z niej wielką przyjemność. W prostocie tkwi ogromna siła.

"Tak smakuje miłość" i inne książki Agaty Przybyłek znajdziecie w księgarni internetowej selkar.pl.

9 komentarzy:

  1. Ciekawe opisane o miłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż pamiętam mój ból małżeństwa, kiedy mój mąż mnie opuścił, Dr.Agbazara z AGBAZARA TEMPLE przywróciła mi kochanka w zaledwie 2 dni, chcę tylko podziękować Wam za zaklęcie i spodziewamy się naszego pierwszego dziecka. Jeśli masz problemy małżeńskie, spróbuj skontaktować się z TEMPLE AGBAZARA: ( agbazara@gmail.com ) Lub WhatsApp mu na: ( +234 810 410 2662 )

      Usuń
  2. Wspaniała recenzja, dziekuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam zamiar ją przeczytać w wolnym czasie :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawa propozycja, idealna na zbliżające się lato i wypoczynek na plaży :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciepła historia na wakacyjne dni, mam wrażenie, że wtedy takie książki najlepiej smakują. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka o blogerce kulinarnej i smakach miłości? Oj tego się pewnie nie da na pusty żołądek (i serce!) czytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka mnie zaciekawiła :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wciąż pamiętam mój ból małżeństwa, kiedy mój mąż mnie opuścił, Dr.Agbazara z AGBAZARA TEMPLE przywróciła mi kochanka w zaledwie 2 dni, chcę tylko podziękować Wam za zaklęcie i spodziewamy się naszego pierwszego dziecka. Jeśli masz problemy małżeńskie, spróbuj skontaktować się z TEMPLE AGBAZARA: ( agbazara@gmail.com ) Lub WhatsApp mu na: ( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń