czwartek, 25 lutego 2021

"Jak leczyć się czekoladą" – prof. Henri Joyeux, Jean Claude Berton

Autorzy: prof. Henri Joyeux, Jean Claude Berton
Tytuł: Jak leczyć się czekoladą
Wydawnictwo: Wydawnictwo AA
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 201
Ocena: 8/10
 
Któż nie kocha czekolady? Przyznam, że nie poznałam jeszcze osoby, która by jej nie lubiła. Wszyscy z  pewnością wiemy, że jedzenie czekolady to nie tylko ogromna przyjemność dla naszych kubków smakowych, ale także korzyści dla zdrowia. Oczywiście musimy wziąć przy tym pod uwagę jej rozsądne spożywanie, a więc pisząc krótko: delektowanie się nią i to z umiarem. Kiedy zobaczyłam tytuł Jak leczyć się czekoladą w ofercie wydawnictwa AA, poczułam się mocno tą publikacją zaintrygowana. Kiedy już dorwałam ją w swoje ręce, zachwyciło mnie jej przepiękne wydanie. Czy treść książki także zrobiła na mnie podobne wrażenie? Po przejrzeniu kilku pierwszych stron ostudził się mój początkowy zapał do połknięcia jej w całości, bowiem zawiera ona dużo specjalistycznej i historycznej wiedzy, a ja raczej nie przepadam za publikacjami stricte naukowymi. Jednak trzeba przyznać, że to ogromna skarbnica na temat tego przysmaku, która zachwyci przede wszystkim jej entuzjastów, ale także dostarczy ciekawych informacji każdemu czytelnikowi.

Mam wrażenie, że czekolada to dla nas taki trochę zakazany owoc. Jednak dobrze jest uświadomić sobie, że jedząc niewielką jej ilość nawet codziennie, nic złego się nie dzieje, a wręcz przeciwnie - ten rytuał korzystnie odbije się na naszym zdrowiu. Po przeczytaniu tej książki zrozumiemy, jak wielkiej pasji potrzeba, by stworzyć prawdziwą czekoladę. Poznamy szczegółowo jej skład wraz z rolą, jaką poszczególne składniki odgrywają w organizmie człowieka. Ten rozdział książki najbardziej mi się spodobał. Muszę jeszcze dodać, że warto uważnie prześledzić treść publikacji, gdyż znajdują się w nim ciekawostki związane z tematem, które mogą nami nieco wstrząsnąć. Zdradzę tylko tyle, że dotyczą one pewnej znanej firmie na rynku słodyczy oraz także nieuczciwej reklamy. Musimy zdawać sobie sprawę, że tylko prawdziwa - w czystej postaci - czekolada, o sprawdzonym składzie może okazać się dla nas zbawienna. 
 
Książka została podzielona na sześć rozdziałów, a każdy z nich wyczerpująco rozwija poruszone w nim zagadnienia. Zanim jednak zaczniemy czytać pierwszy z nich, mamy także możliwość zapoznania się ze wstępem i obszernym "słowem od autorów", z których jeden jest chirurgiem, a drugi znakomitym czekoladnikiem. Następnie dowiemy się skąd w ogóle pochodzi czekolada, jaka jest jej historia, skład i w końcu efekty zdrowotne wynikające z jej rozsądnego spożywania. Szczegółowo wyjaśniono proces powstawania tego produktu spożywczego, a nawet zebrano najważniejsze informacje o ziarnach kakaowca. To niezwykła encyklopedia czekolady, w której niczego nie brakuje. Z pewnością każdy, kto po nią sięgnie przekona się, że autorzy poświęcili ogrom pracy, by jak najlepiej przybliżyć nam jej historię i właściwości. Chociaż niektóre treści mogą nieco nużyć swoim naukowym żargonem to i tak jestem pełna podziwu dla tej publikacji i pasji jej twórców do tego, co robią w swoim życiu. 
 
Jak leczyć się czekoladą zostało wydane w twardej oprawie, w większym formacie niż standardowe książki. Publikacja ma przepiękną szatę graficzną, wzbogacona jest ciekawymi i pięknie prezentującymi się zdjęciami. Niektóre z nich stanowią prawdziwy obraz rzeczywistości - te fotografie możemy poznać po zamieszczonych pod nimi podpisach. Po raz kolejny jestem zachwycona jakością wydania książki przez wydawnictwo AA. Widać, że jest to firma, która przykłada wielką uwagę do ostatecznego wyglądu i prezencji swoich publikacji. Miło jest trzymać ją w rękach i zachwycać się nią. Dzieło profesora chirurgii i mistrza czekoladnictwa wyróżnia się obszernie opisaną tematyką i cudowną oprawą graficzną. Jeśli lubicie tego typu książki, na pewno podzielicie mój entuzjazm związany z tą literacką pracą dwóch osób, co trzeba przyznać - znakomitych w swoim fachu. 
 
Jak leczyć się czekoladą to wyjątkowe kompendium wiedzy o czekoladzie. Zasmakuj w tym cudownym darze stworzonym dzięki wyjątkowości drzewa kakaowca. Niech nie zżerają cię już wyrzuty sumienia po zjedzeniu kostki prawdziwej czekolady, bowiem taka jej ilość to samo zdrowie. Poznaj również wspaniałą historię tego przysmaku i jego zalety oraz naucz się rozpoznawać ten najwartościowszy ze w wszystkich dostępnych na rynku. Wyrusz z tą książką w  naprawdę fantastycznie smakowitą przygodę. 

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości wydawnictwa AA.

4 komentarze:

  1. Nie kojarzę tego wydawnictwa, ale dobrze, że książka jest ciekawa i pięknie wydana.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiedziałam, że czekolada to lek! a tak serio to bardzo ciekawy tytuł, jestem ciekawa jakie metody leczą czekoladą :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do czekolady nie trzeba mnie namawiać, jestem jej wierną i gorliwą fanką. ;)

    OdpowiedzUsuń