wtorek, 9 kwietnia 2019

"Ręce ojca" - Aleksandra Julia Kotela [Zapowiedź]

Autor: Aleksandra Julia Kotela
Tytuł: Ręce ojca
Wydawnictwo: JanKa
Kategoria: powieść drogi - z elementami kryminału, romansu
Data wydania: kwiecień/maj 2019

Opis:

Bohaterka powieści szuka odpowiedzi na uniwersalne pytanie: do jakiego stopnia człowiek jest odpowiedzialny za to, kim jest, kim się staje, czy w stawaniu się tym jest wolny, czy też ograniczony - genami, środowiskiem, w którym się rodzi bądź przeznaczeniem? Próbuje uporządkować swoje wnętrze i swoje życie, przemieszczając się i w czasie, i w przestrzeni, między Polską i Niemcami. Pozostaje nieustannie w drodze, co jest metaforą pragnienia przemiany. Szuka prawdy o swoim ojcu, o jego przyjaźniach i miłościach, a okruchy rzeczywistości, o które się potyka, stają się metaforą zagubienia. Autorka stawia również pytanie, czy prawda musi być wyzwalająca, czy wyjaśnienie rodzinnej tajemnicy na pewno przynosi ulgę - najbliższym ludziom, jej samej, czytelnikowi. A może chodzi tylko o to, że historię trzeba opowiedzieć, by nie zwariować?

O autorce:


To będzie debiutancka powieść pochodzącej ze Słupska a mieszkającej w Heidelbergu (tak jak bohaterka książki) absolwentki dziennikarstwa. Na stronie Wydawnictwa JanKa znajdziemy kilka słów od niej oraz prolog jej debiutu - zachęcam do przeczytania, jak również do odwiedzenia Fanpage autorki.

Opis jest według mnie bardzo zachęcający i sugeruje, iż dostaniemy w swoje ręce życiową, pełną pytań i z pewnością wartościową opowieść. Czy również was zainteresował i co myślicie o okładce? Mnie urzekła swoją prostotą. Niebawem wyczekujcie na blogu recenzji tej właśnie książki.

14 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam. Też się kiedyś zastanawiałem nad tematem wolności człowieka i czy z faktycznie jest wolny i sam może decydować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie dowiem się czegoś więcej o książce, zapowiedź interesująca. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiedź rzeczywiście wciąga. Chyba sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sama nie wiem. Nie jestem do końca przekonana zobaczymy po recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak dla mnie brzmi bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zapowiada się naprawdę dobrze, jednak wiem, że nie zawsze warto ufać opisowi. Nawet najciekawszy może zdradzić za dużo fabuły, nie zgadzać się z wnętrzem książki lub po prostu zostaniemy zawiedzeni, gdy już skończymy lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się ciekawie, ostatnio mam ochotę na książki z większą głębią :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Już widziałam tą okładkę i bardzo zafascynował mnie opis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm... Może w jakimś stopniu poczułam się zaintrygowana, ale jeszcze trochę brakuje, abym chętnie się z tą książką zapoznała. No nic, poczekam na recenzje - dopiero wtedy zadecyduję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Póki co mam mieszane odczucia. To może być fajna książka, ale czy dla mnie? Muszę się zastanowić nad tą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubię samych opisów książek na blogach, wolę je czytać na stronie wydawnictwa. Takie na blogach nic nie wnoszą. Zdecydowanie bardziej wolę opinie lub recenzje.

    OdpowiedzUsuń