środa, 23 marca 2022

"Miłość to wszystko, co jest" - Tomasz Kieras

 


Autor: Tomasz Kieras
Tytuł: Miłość to wszystko, co jest 
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 12.02.2020
Liczba stron: 360
Ocena: 8,5/10

Doczekałam się przełomowej chwili. Chwili, w której powieść polska okazała się tak pięknie i romantycznie napisana, że po prostu te słowa trafiały w głąb mnie i roztaczały we mnie przeróżne odczucia. Naprawdę jestem pod wrażeniem i doceniam oryginalny styl Tomasza Kierasa. Jest to pierwsza książka autora, którą przeczytałam i chociaż nie była całkowicie idealna to uważam, że pan Tomasz w pełni zasłużył na miano polskiego Nicholasa Sparksa. Dlaczego? Ponieważ już dawno nie odczuwałam takich emocji i przeżyć podczas czytania książki dla kobiet. Ten mężczyzna ma dar pisania romantycznych historii i mam nadzieję, że jeszcze nie raz mnie zaskoczy. 

W powieści Miłość to wszystko, co jest autor za główny wątek obrał uczucie pomiędzy kobietą a mężczyzną, których dzieli duża różnica wieku. Jednak to nie jest największą przeszkodą uniemożliwiającą bohaterom bycie razem. Otóż Łukasz ma żonę, zaś młodsza od niego Sonia jest córką ich najbliższych przyjaciół. Uczucie pomiędzy protagonistami zaczyna się od przyjaźni opartej na wspólnej pasji. Chociaż oni początkowo nie czują zagrożenia pod względem tego, iż ich zażyłość mogłaby wejść na wyższy poziom to czytelnik od razu może zauważyć - w ich zachowaniu, gestach i słowach - że od początku zaczyna między nimi iskrzyć. Relacja i rozwój tego uczucia są opisane niemal po mistrzowsku. Miło było zostać obserwatorem jak rodzi się miłość, choć w trudnych warunkach i nie bez ofiar. Nie dało się nie zauważyć jej piękna, ale także bólu. Ta historia przez to jest także realistyczna, choć ma też dużo z magii, momentami nieco naiwnej, ale właśnie o to chodzi w książkach o miłości - by było pięknie, wzniośle i przejmująco. Autorowi bez wątpienia udało się w taki sposób przekazać opowieść Sonii i Łukasza. 

Kolejnym atutem, którym może poszczycić się Tomasz Kieras to umiejętność intrygującego rozbudowywania wątków pobocznych oraz przejumująca kreacja wszystkich bohaterów wraz z - nie bezpośrednią oczywiście - analizą ich charakterów oraz problemów, z którymi się mierzą. Czy to żona Łukasza, czy matka Sonii wszyscy oni mają jakieś znaczenie dla przebiegu akcji, a z ich przeżyć i postaw autor tworzy jedną spójną historię prowadzącą do głównego tematu. Oczywiście oprócz miłości z łatwością można dostrzec też inne kwestie poruszone w tej powieści oraz zastanowić się nad ich istotą. Sonia boryka się bowiem także z chorymi ambicjami własnej matki, ukierunkowanymi oczywiście na drogę życiową, uczuciową i zawodową córki. Niemałą rolę tu gra także pasja do muzyki, a także podążanie za tym, co naprawdę sprawia nam przyjemność. Poza tym, na przykładzie małżeństwa Łukasza i Agaty możemy obserwować i zastanawiać się nad tym czym jest prawdziwe uczucie i ile warto dla niego poświęcić. Zatem autor zbudował interesującą opowieść opartą na realistycznych przeżyciach zwykłych ludzi. Czy miłość wygra? Musicie przekonać się sami. 

Jak już wspomniałam styl autora idealnie sprawdza się w romansie. Dzięki emocjonalnym dialogom, szczerym wypowiedziom bohaterów możemy bez zwątpienia zrozumieć jakie emocje nimi targają. Chociaż oryginalność fabuły nie jest oczywista, bo wygasające uczucie w małżeństwie to temat wielu powieści miłosnych to da się dostrzec jej wyjątkowość w sposobie przekazu. Podkreślę kolejny raz, że Tomasz Kieras robi to perfekcyjnie. Jeśli zatem szukacie magicznej, pełnej romantyzmu, intrygującej choć też nieco czasami racjonalnej historii, jest to tytuł dla was idealny. 

"Miłość to wszystko, co jest" i inne powieści polskie znajdziecie w księgarni internetowej selkar.pl

11 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, więc mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska26 marca 2022 03:35

    Nazwisko autora nie jest mi obce, ale jeszcze nie czytałam żadnej z jego książek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, ale słyszałam wiele dobrego. Twoja opinia to potwierdza.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy temat, miłość z różnicą wieku. Szczerze przyznam, że lubię takie historie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że autor po raz kolejny udowadnia, że można zaufać jego twórczości. Świetna wiadomość!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna okładka i bogata treść to połączenie idealne. Chętnie się na nie zdecyduję!

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że spodobałby mi się styl autora. Recenzja bardzo mnie zachęca do przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W planach mam już jedną książkę autora. Muszę szybko nadrobić zaległości, bo jestem ciekawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z chęcią przeczytam. Jeszcze nie trafiłam na książki tego autora

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba jeszcze nie czytałam romansu autorstwa mężczyzny. Z ciekawością sięgnę po ten tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być ciekawa, dawno nie siegałam po romance. Również nie pamiętam męskiego autora tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń