czwartek, 2 grudnia 2021

"Miłość pod okiem trenera" - Dominika Smoleń

 


Autor: Dominika Smoleń
Tytuł: Miłość pod okiem trenera
Wydawnictwo: WasPos
Data wydania: 03.11.2021
Liczba stron: 300
Ocena: 7,5/10

Dominika Smoleń z pewnością przyzwyczaiła już swoich czytelników do tego, że w książkach, które pisze porusza problematyczne tematy, często natury psychologicznej. Sama studiuje psychologię, więc prawdopodobnie tym kierunkiem w dużej mierze jest podyktowana jej twórczość literacka. Nie czytałam wszystkich książek tej autorki, ale mam już za sobą kilka tytułów, które przyjęłam dość dobrze. Na pewno jej powieści wyróżniają się lekkością i przyjemnym stylem, co sprawia, że historię czyta się szybko, miło spędzając w ten sposób wolny czas. Czy tak też było w przypadku jej najnowszej powieści zatytułowanej Miłość pod okiem trenera? Oczywiście, że tak. W tym miejscu muszę wspomnieć, że zazwyczaj długo czytam książki, a jeśli chodzi o utwory tej autorki jest to zazwyczaj dwa, góra trzy dni. Przez tę opowieść się po prostu płynie. Czułam się jakbym to sama autorka opowiadała mi tę przygodę, prostym językiem, dynamicznymi dialogami i ciekawą konstrukcją zdań. Tutaj wychodzi na pierwszy plan romantyzm całej historii, wypowiedzi bohaterów są nasycone refleksjami i przemyśleniami o miłości, nie tylko do drugiej osoby, ale także do siebie.

I tutaj dochodzimy do głównego wątku w fabule. Otóż, protagonista, Julka jest zakompleksioną osobą, która ma nadwagę i nie widzi w sobie niczego dobrego. Pewnego razu jej przyjaciółka proponuje, by udała się z nią na zajęcia fitness. Dziewczyna ma obawy, ale w końcu decyduje się zmienić swój styl życia. Pomiędzy nią a trenerem stopniowo rodzi się uczucie. Czy Julka uwierzy w siebie i pokocha swoją osobowość, dając sobie szansę na szczęście w miłości? Chociaż fabuła nie jest zbyt rozbudowana i osadzona w krótkim przedziale czasowym to wzbudza zainteresowanie czytelników. Nie ma tu zbyt wielu wątków pobocznych i nie zostały one wystarczająco rozbudowane jak chociażby konflikt głównej bohaterki z rodzicami. Trochę tragizmu wprowadza wątek z Szymonem, który też rozgrywa się dość szybko. Niemniej jednak całość jest doskonałą lekturą dla osób, które lubią szybko toczącą się akcję.

Jeżeli chodzi o bohaterów to autorka wykreowała ich na charakterystyczne postaci. Można zrozumieć obawy głównej bohaterki i jej problem z samoakceptacją. Nie jest ona osobą idealną, w przeciwieństwie do swojego chłopaka Bartka, który w tej powieści jest po prostu ideałem mężczyzny. Chociaż początkowo nieco dogryzał Julce to dalsze jego zachowanie jest wręcz perfekcyjne. Mężczyźni powinni być zadowoleni z takiego przedstawienia postaci męskiej w powieści. Jednak w książce jest opisany początek ich związku, więc taki obraz można uznać za realistyczny na takim etapie znajomości. Warto jeszcze dodać, że w powieści opisana jest tylko jedna scena erotyczna, więc jeśli ktoś sugeruje się okładką i liczy na gorący erotyk to w przypadku tej książki może się zawieść. 

Oceniam tę książkę naprawdę dobrze, mimo pewnego niedosytu spowodowanego nierozbudowaniem pewnych wątków, na pierwszy plan wychodzi lekkie pióro autorki i dar sprawnego przekazu problematycznych, wartościowych historii. To powieść, która odpręża, ale również zwraca uwagę na istotne kwestie związane z różnymi obliczami miłości. Najważniejsze, że dobrze się czułam, czytając ten tytuł i nie byłam świadoma upływającego czasu, angażując się w historię bohaterów.

Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości autorki Dominiki Smoleń oraz wydawnictwa WasPos.

8 komentarzy:

  1. Tytuł chętnie podsunę córce pod rozwagę, może się jej spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno nie czytałam książki tej autorki. Dzięki za recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapiszę do listy, historia brzmi całkiem ciekawie.
    Miłego czytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z chęcią poczytam. Ostatnio lubię takie historie

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie polecę ją siostrze. Ona lubi ten gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się, że autorka porusza trudne tematy. Mam wrażenie, że nie skończy się tylko na tym tytule.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuję się zainteresowana tym tytułem. Będę na pewno czytać.

    OdpowiedzUsuń