czwartek, 22 sierpnia 2019

Moja biblioteczka - cykl "Szkoła latania"


Szkoła latania 
Blisko chmur
Szept wiatru 

Cykl "Szkoła latania" Sylwii Trojanowskiej przeczytałam już dawno temu, ale chciałbym podzielić się z Wami swoją opinią o nim. "Szept wiatru" wygrałam w konkursie a dwie pierwsze części kupiłam w Empiku po promocyjnej cenie około dwunastu złotych za sztukę (uwielbiam takie promocje). Poniżej wstawiam Wam moją opinię na temat pierwszej części - "Szkoły latania", którą napisałam na portalu Lubimy czytać w 2017 roku. Niedługo planuję odświeżyć sobie tę trylogię i przekonać się, czy zrobi na mnie takie wrażenie, jak wówczas.

Moja opinia

Opowieść przyjemna, przeczytana chętnie i z zainteresowaniem. Miałam wrażenie, że główna bohaterka może zostać moją przyjaciółką. Zaangażowałam się w jej problemy i kibicowałam w walce o lepsze życie. Życie bez dodatkowych kilogramów. W rodzinie, w której prym wiedzie pewna narzucająca swoje zdanie ciotka - ciotka, która po porażce w swojej walce, uważa otyłość za coś pięknego, za coś, co powinno być powodem do dumy - w takiej atmosferze trudno jest przełamać się i zacząć walczyć z problemem. Jednak Kaśka ma przy sobie kochającą (szczupłą) mamę, która jest jej podporą i pomocą w osiągnięciu celu.

Poznajemy relację ważne życiowo. Wartość bliskości drugiej osoby w trudnych do realizacji zadaniach - to jak ważne jest, by nigdy nie pozostać z problemem samemu.

Poznajemy zakompkeksioną dziewczynę szykanowaną przez rówieśniczki, która staje się pewną siebie osobą z determinacją dążącą do zaakceptowania siebie za pomocą trudnej drogi w stracie nadwagi.

Kaśka stała mi się bliska także za sprawą swojej pierwszej miłości. Miłości dopiero rozkwitającej, ale już niełatwej. Maks poznany na grupie terapeutycznej anonimowych grubasów nosi ze sobą jakąś tajemnicę. Tajemnicę związaną z piękną blondynką, która nie chce pozwolić na jego szczescie z Kaśką. Jest to intrygujący wątek i jestem ciekawa jak dalej potoczą się losy tych bohaterów, dlatego z chęcią sięgnę po kolejne części.

Szczególnie wzruszył mnie jednak wątek z udziałem przyjaciółki Kaśki. Jej problemy rodzinne wzbudziły we mnie złość, współczucie. Mam nadzieję, że zostaną rozwiazane, bo choć okrutne to często mają swoje odbicie w rzeczywistosci.

Inne książki autorki:

A gdyby tak...

Trylogia Sekrety i kłamstwa (Sekrety i kłamstwa, Prawdy i tajemnice, Powroty i wspomnienia)

Znacie twórczość Sylwii Trojanowskiej? Warto sięgnąć po jej kolejne powieści?

13 komentarzy:

  1. Książki autorki jeszcze przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach poznać twórczość tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chwilowo odpoczywam od literatury obyczajowej. Mam przesyt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie książki to kompletnie nie moja bajka, zupełnie się w nich nie odnajduję. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sympatyczne czytanie, choć mnie do takich książek nie ciągnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bardzo lubię zżywać się z bohaterami. To dobrze, że autorce udało się tak fajnie wykreować tę postać, że mogłaś się z nią "zaprzyjaźnić".

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie kojarzę tej autorki, ale na razie muszę zmienić gatunek. Ostatnio czytałam sporo obyczajowek i chyba mi się zwyczajnie przejadły ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojejku ten cykl kojarzy mi się z książkami które czytałam jako nastolatką :) z chęcią bym podczytała sobie taką książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dotąd miałam z tą serią niemały kłopot. Raz chciałam ją przeczytać, jednak by za chwilę zmienić zdanie. Aktualnie jednak stwierdzam, że warto jej się przyjrzeć. Porusza dość istotny problem i zastanawiam się, jak bohaterka sobie z nim poradziła (o ile poradziła). ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam autorki, ale to chyba dlatego, że rzadko sięgam po nowszą literaturę poslkich autorów. Ciekawy pomysl na fabułę, więc przeczytałabym by zobaczyć jak się rozwija :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o tej autorce, okładka zachęcająca, tytuł również, brzmi tajemniczo :) Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, czy sięgnę po te książki :) ja chyba lubię mniej przyziemne klimaty w literaturze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie miałam przyjemności zetknąć się jeszcze z tą autorką. Pojawia się "jakiś" problem, a to już jest kuszące. Będę mieć tą autorkę na oku. Kinga

    OdpowiedzUsuń